headlinenieuwtestdef
<- Klik op het logo voor onze HOMEPAGE met een overzicht van alle bestemmingen!

Met OutSight naar Peru

calamiteitenfonds

Van aanvraag naar boeking

AANVRAAG 
Nadat je een keuze hebt gemaakt uit onze bouwstenen, gaan we graag voor je aan de slag! Op de website kun je een eigen rondreis samenstellen door de bouwstenen te selecteren. Ze worden dan geplaatst in Jouw Reis.  Als je de bouwstenen hebt geselecteerd kun je ze als `aanvraag` naar ons versturen.  Je kunt opmerkingen toevoegen bij je aanvraag, geef ons ook vooral input over je wensen en opmerkingen!
Als wij je aanvraag hebben ontvangen, gaan we kijken of alles klopt. We zullen van de geselecteerde bouwstenen een logische reis maken door er eventueel transfers, vervoersonderdelen en hotelovernachtingen aan toe te voegen, zodat het een kloppend reisvoorstel wordt. Soms kan het zijn dat we nog vragen hebben, we nemen altijd binnen 2 werkdagen contact met je op.

Let op: om teleurstelling van volgeboekte vluchten of accommodaties te voorkomen, raden we aan om op tijd te boeken. Hoe later je boekt, hoe meer is volgeboekt. Soms is er nog wel plaats op een vlucht, maar niet meer in de tariefklasse van de vanaf-prijs. Ook kan het zijn dat een van onze standaardhotels vol zit, of dat de gewenste categorie huurauto niet meer beschikbaar is. Als je laat boekt, kunnen we soms alleen een grotere huurauto of een alternatieve accommodatie voor je boeken.

 

BOEKING   
Indien je akkoord gaat met het door ons gemaakte Reisvoorstel dat je per e-mail hebt ontvangen, ontvang je van ons een boekingsformulier. Je kunt dit invullen en per e-mail terugsturen naar OutSight Travel (of eventueel uitprinten en per post terugsturen). 
Meestal hebben we in deze fase reeds een optie op een vlucht naar keuze voor je afgeblokt. Met het ingevulde boekingsformulier zet je deze vrijblijvende optie om in een boeking.

 

NA DE BOEKING
Zodra we je boekingsformulier hebben ontvangen, gaan we aan de slag om de reserveringen volgens het programma bevestigd te krijgen. Meestal lukt dit, maar het kan gebeuren dat een accommodatie of ander reisonderdeel niet meer beschikbaar is. Met name bij boekingen voor het hoogseizoen of bij boekingen kort voor vertrek, kan het zijn dan we moeten schuiven in het programma of een alternatief aanbieden. Over eventuele programma- en/of prijswijzigingen nemen we altijd eerst contact met je op!

 

BETALING 
Na ontvangst van je boekingsformulier maken we meteen de factuur, en deze ontvang je binnen een week met alle gegevens van je boeking. Hierop vind je de reissom, de kosten voor de eventuele verzekeringen en de verdere kosten, zoals b.v. bijdrage Calamiteitenfonds en administratiekosten.

Na ontvangst van de factuur dien je normaal gesproken binnen 7 dagen een aanbetaling van 15 % van de reissom en de kosten van de eventuele verzekeringen over te maken.

Het restant van het factuurbedrag dient dan uiterlijk 8 weken voor vertrek op onze rekening te staan. Boek je binnen acht weken voor vertrek dan dient het gehele bedrag in één keer overgemaakt te worden. Enkele luchtvaartmaatschappijen hanteren bij bepaalde tarieven afwijkende voorwaarden. De tickets moeten dan na boeking meteen bevestigd, betaald en geprint worden.

 

REISBESCHEIDEN
Ongeveer 10 dagen voor vertrek ontvang je van ons de reisbescheiden: etickets, een adressenlijst, vouchers en de OutSight Landeninfo.  Lees de Landeninfo voor vertrek goed door, en controleer de e- tickets en vouchers meteen na ontvangst goed op juistheid zoals bv. de reisdata, de spelling van de namen etc.

Je ontvangt van ons één (of enkele) OutSight vouchers voor de gehele reis. Deze kun je ter plaatse overhandigen of tonen aan de lokale agent, waarna deze je de lokale vouchers voor de hotels en/of trein- en bustickets overhandigt. Deze werkwijze verschilt per bestemming, lees de informatie die we meesturen met de reisbescheiden goed door.